Hlášení pojistné události online: U kterých pojišťoven nepochodíte?

Pohromy a nešťastné události se nevyhýbají nikomu z nás. Vyplavený dům dokáže ztížit chod rodiny na týdny až měsíce; dohodnout řemeslníky, nakoupit materiál na opravu i nový nábytek a k tomu plnit své běžné povinnosti – to vše si žádá čas, kterého rozhodně není nazbyt. Nějakou dobu zabere i samotné vyřízení pojistné události. Pojišťovny svým klientům ale vycházejí vstříc, nahlašování žádostí o pojistné plnění umožňují online. U většiny z nich ale pochodíte jen s určitým typem pojistných událostí.

Jaké pojistné události lze řešit online?

Vloupání do domu, pracovní úraz nebo bourání na křižovatce – výběr nejčastějších událostí, se kterými se zaměstnanci pojišťovacích domů setkávají. Rychlost, jakou postižený klient vše nahlásí, je přitom zásadní; rozhoduje o tom, jak rychle (a zda vůbec) pojistné plnění obdržíme.

Nahlášení pojistné události se neobejde bez čísla pojistné smlouvy, identifikačních údajů pojištěnce, podrobného popisu události a fotodokumentace. Při poškození majetku pojišťovny navíc vyžadují policejní protokol o nehodě, u zdravotních komplikací pak posudek lékařského specialisty.

Online formuláře šetří čas i nervy

Optikou pojišťovacích domů je nahlášení pojistné události žádostí o tučné odškodnění – a jako takové prochází přísným posuzováním. Byrokratické pozadí celého procesu vyvolává u mnoha pojišťoven ozvěny starých času a vede ke snaze mít veškerou dokumentaci ve fyzické podobě. Ke klientově nelibosti.

Zatímco u internetových formulářů zkontroluje formální náležitosti příslušná aplikace během několika vteřin, u dokumentů zaslaných poštou se časová prodleva pohybuje v řádu dní až týdnů. Nějakou dobu zabere samotné doručení, další čas si uzme kontrola dokumentů.

Případné písemné vyrozumění o nedostatcích vede k tomu, že od pojistné události mohou uplynout i dva měsíce – a zákazník přitom stále vyčkává na zahájení řízení o likvidaci pojistné události.

Ten hlásí to, ten zase ono

Počítačová gramotnost českých obyvatel se zvedá a na vzestupu je i nahlašování pojistných událostí interaktivními formuláři; využívá jej čtvrtina všech pojištěnců.

Částečně je to ovšem dáno neochotou pojišťovacích domů jít s dobou – ze sedmnácti institucí umožňují online nahlášení událostí z celého pojistného portfolia jen tři pojišťovny: Allianz, Česká pojišťovna a Kooperativa. Jaké události u zbytku pojišťoven přes internet nenahlásíte?

  • Česká podnikatelská pojišťovna – životní, úrazové a cestovní pojištění
  • ČSOB pojišťovna – životní a úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti
  • DIRECT pojišťovna – úrazové, cestovní a majetkové pojištění, pojištění odpovědnosti
  • Ergo pojišťovna – životní pojištění
  • Generali pojišťovna – životní a cestovní pojištění
  • Hasičská vzájemná pojišťovna – pojištění vozidel, životní a cestovní pojištění
  • Mondial Assistance – technická výpomoc u pojištění vozidel, prodloužená záruka u majetkového pojištění
  • Slavia pojišťovna – cestovní pojištění
  • UNIQA pojišťovna – cestovní pojištění

Najdeme vám tu pravou!

Sjednání pojistky i žádost o pojistné plnění si žádá pečlivý výběr pojišťovacího domu. Nabídka jednotlivých pojišťoven je většinou omezená, vyjednávání o podmínkách smlouvy se často liší.

Neztrácejte čas – využijte raději služby renomovaného odborníka. Domluvte si schůzku s našimi finančními experty a ZDARMA zjistěte, která pojišťovna se pro vaši situaci hodí nejvíce!

Sdílejte článek

Podobné články z blogu

Ceny nemovitostí rostou. Nezapomeňte si upravit pojištění

Vlastníte nemovitost? Pak vás jistě současná situace na trhu s nemovitostmi velice těší. Ceny bytů i domů rostou, čímž se zvedá také hodnota vašeho majetku. Velkým problémem se však mohou stát starší pojistné smlouvy, respektive dříve stanovené a...

Ideální doba pro změnu povinného ručení?

Pojistné období u povinného ručení je zpravidla jeden rok. Na konci tohoto období (výročí smlouvy) se smlouva automaticky obnoví. Pokud je pojistné období vaší pojistky shodné s kalendářním rokem, výročí smlouvy připadá na poslední prosincový den. A...

Rodina a hypotéka. Kdy sjednat životní pojištění?

Základní funkcí životního pojištění je ochrana příjmů pro rodinu. Pojištění má však smysl i tehdy, když žijete sami a na vašem výdělku není nikdo závislý. Výpadek příjmů v důsledku zdravotních potíží může potkat každého z nás, pokud tedy nemáte...