Nově oblíbená služba: Bezkontaktní Hypotéka – snadno z bezpečí vašeho domova... Vyzkoušejte ZDE

Multilevel nebo broker pool? Možná ani jedno

Mediální poprask, v němž se do sebe vzájemně opírají zástupci multilevel marketingových společností a broker poolů nám může názorně ukázat výhody, ale především nevýhody obou obchodních modelů. Jednoduše pak lze dojít k závěru, že možná ani jeden model není ten pravý pro kvalitní poradenské či makléřské služby.

Multilevel nebo broker pool? Možná ani jedno

Multi-level marketing (MLM) je model založený na tom, že poradci nejsou odměňováni pouze za produkty, které osobně sjednají, ale získávají i podíl z produkce uskutečněné jinými poradci, které do systému přivedli. Zásadní motivační roli zde hraje kariérní systém. Mnoho poradců, především začínajících, potřebuje vedení a inspiraci u svých nadřízených ve struktuře, což je v systému MLM zajištěno.

Broker pooly pak představují takový model, kdy finanční společnost zastřešuje jednotlivé poradce či skupiny poradců a ti využívají služeb broker poolu a podmínek, které má firma vyjednané s finančními institucemi. Charakteristická je tedy plochá struktura řízení na rozdíl od MLM. Faktem je, že poradce v broker poolu má více svobody. V MLM systému je vaše svoboda omezena jeho pravidly. Nemůžete si vybrat váš obchodní model, protože tím je MLM se vším pozitivním i negativním. V poolu můžete své podnikání realizovat tak, jak nejlépe vyhovuje vašim preferencím, což ale také má své výhody a nevýhody.

V poslední době se v mediálním prostoru rozvířil spor mezi zástupci obou zmíněných modelů „podnikání“. Zmiňují se pochybnosti o kvalitě poradenství u MLM i u poolů. Jedni vidí budoucnost v MLM, druzí v poolech. Spekuluje se o tom, kde si poradce vydělá víc. Jakoby už ani nešlo o to nejdůležitější a to je klient. Žabomyší války mezi zástupci MLM a broker poolů jen dále zhoršují pošramocenou pověst finančních poradců.

Nízká odpovědnost za kvalitu produkce

MLM je efektivní prodejní systém, pokud je správně nastavený. Vyžaduje jednoduché a zpravidla exkluzivní produkty. Finanční poradenství jako „produkt“ či služba však není jednoduché a pokud se ho budeme snažit zjednodušit, není to pro jeho kvalitu žádoucí. Řada finančních poradců nejen v MLM pak funguje takovým způsobem, že klientům tlačí pojistný produkt, který je provizně nejlépe ohodnocen, i když nereflektuje skutečné potřeby klienta. V praxi pak poradci často sjednávají především investiční životní pojištění nebo přepojišťují starší smlouvy o životním pojištění. To je mimochodem velkým nešvarem českého trhu, na což poukazuje i Česká asociace pojišťoven.

Náš model v Gepard Finance takto nemůže fungovat, protože na všech hypotečních produktech máme přibližně stejnou výši provizí. Nepotřebujeme klientům doporučovat konkrétní bankovní domy jen proto, že nám dají větší provizi. A jak se říká: „Pojištění se prodává, hypotéka se musí udělat.“ Prodávat pojištění může kde kdo, ale udělat a vymyslet hypotéku a celé to dotáhnout do konce, včetně čerpání a všeho okolo, to už úplně každý neumí.

Pokud se tedy chcete realizovat jako kvalitní poradce a nikoliv jen prodejce často nevýhodných životek, řešením je specializace a využití zkušeností a podpory silného hráče na trhu.

Úzká specializace na hypotéky, expertní oblast, kdy poradce (hypoteční makléř) pracuje makléřským způsobem a předává do banky kompletní složku klienta, stará se o bezproblémové čerpání hypotéky a veškerou administrativu s tím spojenou, představuje vysokou hodnotu i pro realitní partnery, kteří jsou přímo závislí na výsledku procesu získání a především čerpání hypotéky svých klientů.

Gepard představuje alternativu k MLM i poolu

Gepard Finance nabízí výhodné podnikání na klíč formou franšízingu. Získáváte tedy praxí a zkušenostmi prověřený podnikatelský koncept a současně se můžete zaštítit zavedenou a silnou značkou Gepard Finance. Jako franšízový partner přitom zůstáváte z právního hlediska samostatným podnikatelem.
  

Proč podnikat v síti GEPARD FINANCE?
 

  • Ročně v hypotékách produkujeme 10 miliard korun
     
  • Evidujeme přes 50 tisíc spokojených klientů
     
  • Vypracovali jsme precizní know-how, návody a manuály
     
  • Dostanete kompletní systém franšízanta na klíč
     
  • Na úvod vás vyškolíme, budeme v tom pokračovat i v průběhu celé naší spolupráce
     
  • Získáte od nás marketingovou, metodickou a IT podporu a kvalitní podklady pro vaše klienty
     
  • Hypoteční servis klientů velkých realitních sítí a internetových portálů
     
  • Za každý obchod vám náleží zajímavá provize, motivujeme vás i dál
     
  • S našimi klienty jednáme fér – v rámci certifikátu kvality FÉR HYPOTÉKA

   

Sdílejte článek

Podobné články z blogu

Realitní byznys a výhody spolupráce s GEPARD FINANCE

Poptávka po vlastním bydlení každým rokem roste.Dosáhnout na hypotéku je však pro mnohé stále složitější. Přitom je v nejlepším zájmu každého realitního makléře, aby klient hypoteční úvěr získal a mohlo dojít k realizacirealitního obchodu,...

GEPARD & RENOMIA: Spojení silných

Společnost Gepard Finance je již řadu let největším hypotečním specialistou na českém trhu. Svým franšízovým partnerům, makléřům a klientům přináší v oblasti hypoték a úvěrů dlouhodobě řadu výhod a novinek. Cílem společnosti vždy bylo poskytovat ty...

Jak úspěšně podnikat v hypotékách? S franšízou GEPARD FINANCE

Orientujete se ve světě financí, hypoték či realit? Chcete se živit tím, co vás baví? Je pro vás důležité, aby to, co děláte, dávalo smysl? Chcete si vydělat tolik, kolik si zasloužíte? Proč hledat díry na trhu a lámat si hlavu s tím, v čem...