Rozhovor s hypoteční makléřkou Štěpánkou Malinovou: Vyplatí se budovat dlouhodobé vztahy

Každé povolání lze vykonávat různými způsoby. Ne jinak je to i v případě hypotečních specialistů. Pro někoho je tato práce pouhým prostředkem, jak si zajistit finance na živobytí, pro jiného je práce hypotečního makléře doslova posláním. Naše kolegyně Štěpánka Malinová je typickým představitelem té druhé skupiny, protože ji to, co dělá, baví a naplňuje. Zeptali jsme se jí proto, zdali by nám dovolila nakouknout blíže pod pokličku její práci a prozradila nám něco o tom, jaké vztahy se svými klienty buduje.

hypotéky budou dražší

Příběhy klientů jsou naše nejlepší reference

Zajímalo by nás, Štěpánko, jak to máš se svými klienty. Věnuješ větší důraz péči o nové klienty, nebo je podle tebe nutné budovat dlouhodobé vztahy a pečovat především o ty stávající?

Nových klientů si vážím zrovna tak jako těch stávajících a zároveň vidím obrovské zadostiučinění a smysluplnost své práce ve věrnosti mých klientů.

Jak dlouho tuto práci vykonáváš?

Na cestu realitního makléře jsem se vydala v roce 2014. Protože byli mí klienti vždy zvyklí na kompletní servis, tak jsem si rok poté, v roce 2015, vybrala souběžně i cestu hypotečního makléře.

Mohla by ses s námi podělit o nějaký příběh takříkajíc „ze života“, který ti utkvěl v paměti?

V roce 1998 jsem však začínala svou cestu finančního poradce, takový rodinný lékař přes finance. Na doporučení mých klientů jsem v roce 1999 navštívila jednu rodinu, kde jsme kromě jiného řešili stavební spoření pro malou dcerku – benjamínka této rodiny. Tak, jak to bývá v tomto oboru, většinou nezůstane jen u jedné návštěvy. S holčičkou jsem se skamarádila natolik, že po mém odjezdu, když zazvonil telefon, tenkrát ještě pevné linky, holčička zvedla telefon a představila se – „prosím, tady paní Malinová“. Podotýkám, že rodiče již tenkrát byli vlastníci hotelu a jistě neměli zájem o pokládání telefonu s větou, „promiňte to byl omyl“.

Měla jsi příležitost setkat se s touto slečnou i později, třeba za pár let?

Ano, a právě proto vyprávím zrovna tento příběh. Pointa je totiž v tom, že z téhle malé 5leté cácorky je již mladá slečna, které jsem nedávno vyřizovala realitní obchod včetně hypotečního úvěru na její vysněný domeček. Již jde životem svou vlastní cestou.

Jsi i nadále po pracovní stránce v kontaktu s rodinou této slečny? Stále se jim staráš o finance?

Ano, a to ne jen po pracovní stránce. Za posledních více jak 20 let jsem v této rodině byla mnohokrát při různých obchodních jednáních včetně těch realitních a hypotečních. Z klientů se však stali přátelé. Zažili jsme spolu mnoho perliček a překážek, ale vždy jsme je zvládli a dotáhli do úspěšného konce.

Zmíníš některou?

Určitě, za zmínku stojí hned dvě. Rodina, má své rodinné příslušníky tak různě po Evropě.

Při vyřizování hypotečního úvěru, kdy nám hořely termíny a snažili jsme se zachránit úrokovou sazbu, jsme potřebovali potvrzené a ověřené dokumenty z konzulátu v Miláně. S vynaložením všech sil a po zvládnutí veškeré byrokracie, jsme si oddechli: „ Originály dokumentů dorazí včas a vše stihneme.“ No, co myslíte, na letišti v Itálii začali stávkovat. Ano, byl to rok 2017. Naštěstí vše dobře dopadlo a obchod dopadl úspěšně.

A ta druhá perlička?

To bylo v roce 2020 – tentokrát jsme potřebovali dokumenty z velvyslanectví v Bruselu. Již řádil Covid a vyřešit vše podstatné během jedné návštěvy velvyslanectví bylo prostě nemožné. Přes všechny restrikce, zákazy a opatření jsme to zvládli, ale byl to boj.

Takový příběh se poslouchá opravdu moc hezky. Je to v tvém případě ojedinělý příběh, nebo máš naopak spoustu klientů, se kterými máš takto vřelé vztahy?

Samozřejmě mám více rodin, které mi jsou věrné celých 20 let a s důvěrou se na mne dále obracejí. Tam, kde jsme řešili pro malé dětičky různé dětské úrazovky a stavební spoření, jsou již dnes mladí lidé s vlastními dětmi, kterým stále pomáhám. Moc si jich vážím, stejně tak jako rodiny z mého 1. příběhu. Ale přece jen mi ta malá holčička, která se za mě vydávala a nyní jsem s ní řešila její bytovou potřebu, zůstala v paměti a tak nějak pocitově asi nejblíže.

Chtěla bys něco dodat ještě závěrem našeho rozhovoru?

Určitě bych ráda dodala, že tento příběh nic nemění na tom, že ke každému novému nebo stávajícímu klientovi vždy přistupuji individuálně, zodpovědně a čestně. Důvěra a spokojenost klientů jsou hodnoty, na kterých chci stavět a které chci nadále rozvíjet.

Díky za rozhovor ♥

Štěpánka Malinová 

Na otázky odpovídala:

Štěpánka Malinová
hypoteční makléřka
vázaný zástupce GEPARD FINANCE a.s.

Tyršova 1434/4
405 02 Děčín
tel.: 733 331 950
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

 

 

Sdílejte článek

Podobné články z blogu

Koupě nemovitosti od developera aneb Na co si dát pozor, doporučí Jiří Němec

Při koupi nemovitosti máte standardně na výběr ze dvou možností. Buď koupíte již stojící nemovitost, nebo se rozhodnete pro novostavbu. Každá z těchto možností má své výhody i nevýhody. V následujícím vyprávění, které popisuje zkušenost našeho...

Comparator GEPARD FINANCE: Nejdůležitější nástroj pro hypoteční specialisty

Profese hypotečního makléře sebou obnáší velkou zodpovědnost, ale také značnou společenskou prestiž. Pokud svou práci děláte naplno, s chutí, odhodláním a kvalitně, lidé to ocení. Vy se stáváte uznávaným a vyhledávaným odborníkem a vaše značka nabývá...

Daniel Kyjonka z Gepard Finance v podcastu o hypotékách na ProfiLidi.cz

Hostem podcastu o hypotékách na webovém portálu Profilidi.czje úspěšnýhypoteční poradce Daniel Kyjonka z Gepard Finance.Daniel o sobě říká, že svým klientům pomáhá najít cestu k vlastnímu bydlení.O jeho dobré práci svědčí mnoho pozitivních...